Sunday, March 24, 2019

Lawatan oleh Pejabat Pendidikan Daerah Segamat




Antara program yang sentiasa dinantikan oleh SIP+ dan SISC+ di mana-mana Pejabat Pendidikan Daerah adalah Program Jaringan Pendidikan antara dua buah Pejabat Pendidikan Daerah khususnya antara dua buah negeri.

Pada 5hb Mac 2019, Pejabat Pendidikan Daerah Tampin telah dikunjungi oleh SISC+ dan SIP+ dari Pejabat Pendidikan Daerah Segamat. Pengisian program itu termasuklah perkongsian amalan terbaik oleh SISC+ dan SIP+ dari kedua-dua Pejabat Pendidikan Daerah, di mana PPD Tampin telah diwakili oleh Pn Yuslina Othman selaku SISC+ dan Pn Heng Jee Soon selaku SIP+.

Penulis sendiri telah dipertanggungjawabkan sebagai pengacara majlis dalam program tersebut.  Agak kekok juga menjalankan tugas tersebut memandangkan penulis sudah lebih lima tahun tidak menjalankan tugas sebagai pengacara majlis.

Namun begitu, satu 'highlight' dalam program ini ialah, penulis telah berpeluang bertemu dengan seorang rakan baik yang telah dikenali pada tahun 2014 di mana kami berserta rakan-rakan lain dari lima buah negeri telah dipertemukan dalam tiga sesi kursus, setiap satu selama seminggu.

Tidak dapat dinafikan nostalgia yang dirasakan.  Semoga ukhwah ini akan terus terjalin.  In syaa Allah.

No comments:

Post a Comment